درمان درد پشت پاشنه پا(تاندونیت آشیل)

درمان درد پشت پاشنه پا بعلت تاندونیت آَشیل

درمان درد پشت پاشنه پا(تاندونیت آشیل)التهاب زردپی پشت پا(تاندون آشیل) از علل درد پشت پاشنه پا است. که معمولا هنگام فعالیت احساس می شود. تاندونیت معمولا به درمانهای مراقبتی پاسخ می دهد.اما اگر علائم درد پشت پاشنه ادامه پیدا کرد یا شدید بود باید به پزشک مراجعه نمود.

داروهای درمان تاندونیت آشیل:

اگر مسکن های ضد درد ساده مانند ایبوپروفن (ادویل،موترین،ژلوفن) یا ناپروکسن(الیو) کافی نباشد،پزشک ممکن است داروهای قویتری مانند ایندومتاسین تجویز نماید تا التهاب و درد کاهش پیدا کند.

درمانهای طب فیزیکی وتوانبخشی:

ممکن است یکی از درمانهای زیر توصیه شود:

ورزش :

متخصص طب فیزیکی اغلب ورزشهای مخصوص کششی وتقویت کننده را برای تسریع بهبودی و تقویت تاندون آشیل وساختمانهای حمایت کننده آن،تجویز می کند.

وسایل ارتوتیک:

یک گوه کفش یا کفی مخصوص که اندکی پاشنه را بالا بیاورد وباعث کاهش کشش روی تاندون شده تجویز می شود.همچنین این وسایل حالت بالشتک دارندتا نیروی وارده به تاندون آشیل را کاهش دهند.

عمل جراحی:

اگر پس از چندین ماه درمان طب فیزیکی وتوانبخشی بهبودی ایجاد نشد یا اگر پارگی تاندون تشخیص داده شود ممکن است جراحی ترمیم تاندون آشیل توصیه شود.